Image Vanaf nu kunt u chatten met het UWV. Als u een vraag heeft, kunt u deze direct stellen aan een medewerker. Dit is een dienst die het UWV speciaal heeft ontwikkeld voor dove en slechthorende cliënten.

Er was al een speciale internetpagina voor doven en slechthorenden. Deze pagina is http://www.uwv.nl/particulieren/doof. Via deze pagina kunt u een digitaal formulier invullen met daarop uw vraag. Het UWV neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

Vanaf nu kunt u dus ook rechtstreeks contact leggen met het UWV: via een chatvenster! U gaat hiervoor ook naar de speciale pagina (http://www.uwv.nl/particulieren/doof) Op de pagina voor doven, kunt u klikken op de link 'Chatten met UWV kan op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.' In het venster dat opent vult u uw naam en burgerservicenummer in, en dan kunt u chatten met een UWV-medewerker.

U heeft op deze manier dus via internet rechtstreeks contact met een medewerker van UWV. In het tekstvenster typt u een vraag in. Zij beantwoorden uw vraag direct. Als ze meer tijd nodig hebben om uw vraag te beantwoorden, krijgt u antwoord per e-mail.

Chatten met UWV kan op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.