Image Man probeert vruchteloos om zijn vrouw en haar vriendin wakker te maken als hun huis in Moreno Valley afbrandt. Toen het vuur begon in de mobilhome van Alex en Yandiri Valencia zondagnacht joeg het donderende lawaai de buren uit bed. Maar de drie mensen

binnen waren doof en twee bleven slapen, onbewust van de vlammen. Alex Valencia was in slaap gevallen voor zijn tv in de woonkamer en werd wakker toen de vlammen zijn voeten likten en sprong naar buiten. Buurvrouw Kathy Riddle vond hem radeloos op straat. Hij was terug naar binnen gelopen om zijn 21 jaar oude vrouw en haar vriendin te halen, maar de slaapkamerdeur was gesmolten. Toen liep hij naar de achterkant van de trailer en sloeg een raam kapot. Niemand had een alarm gehoord en de brandweer veronderstelt dat er geen brand of rookalarm aanwezig was, ook geen stroboscopische lamp of triller. Toen Alex zijn buurvrouw zag maakte hij het gebaar van telefoon, smekend om de hulpdiensten te bellen. Maar dat had ze al gedaan, maar iedereen kwam te laat. Beide vrouwen zijn gestikt door de rook. Waarschijnlijk is een brandende kaars op de tv de oorzaak van de vuurzee. Dit is alweer een tragedie waarbij dove mensen overlijden, waar het misschien had kunnen vermeden worden.

Bron:  Vertaald nieuws voor Doven