Image "Muziek en jongeren horen bij elkaar. Vaak wordt daarbij de grens opgezocht van wat het oor kan verdragen.
Begrijpelijk, want je wilt graag een totaalbeleving, waar je volledig in kunt opgaan. Maar helemaal zonder risico’s is dat niet." [Dr. Martine Bouman, CMG]Gisteren is SOUND gestart, Nederlands eerste officiële internetsoap. Deze nieuwe serie voor jongeren is het resultaat van een samenwerking tussen Endemol Nederland en het Centrum Media & Gezondheid (CMG). De soap maakt deel uit van de crossmediale campagne Go Out > Plug In, die jongeren aanmoedigt om oordoppen te dragen, uit de buurt van de boxen te blijven en regelmatig een 'oorpauze' te nemen.

SOUND is een minisoap over liefde, ambities en decibellen en bestaat uit negen afleveringen van ongeveer 2,5 minuut. Het verhaal gaat over de populaire DJ Joy (Miljuschka Witzenhauzen) en de eigenzinnige muziekfreak Maarten (Sjoerd Dragtsma). Zij wil een beat van hem gebruiken voor haar nieuwe cd. Hij wordt verliefd op haar maar is te trots om dat toe te geven. Door aanmoedigingen van Maartens beste vriend Jeffrey (Everon Jackson Hooi), die met het grootste gemak de mooie Claudia (Peggy Vrijens) verovert, durft Maarten aan Joy te vertellen wat hij voor haar voelt. Door een misverstand drijft Maarten haar echter in de armen van haar ex-vriend (Michiel de Jong).

"SOUND is een volwaardige soap in zakformaat. Alles zit erin: liefde, humor, muziek, vriendschap. De serie is helemaal afgestemd op de jonge internetgebruiker die amusement zoekt." [Peter Römer, Endemol]

"We vertellen een compleet en entertainend verhaal in 10 afleveringen van pakweg 3 minuten, waarmee de inhoud van de achterliggende campagne op een lichte manier wordt overgebracht." [Marc Linssen, ScriptStudio]

De internetsoap is tot en met januari 2009 te zien op www.sound-soap.nl.

Bron: DovenTV