Image Mojo Concerts, de Heineken Music Hall, Ahoy Rotterdam, Amsterdam ArenA, Gelredome en Loc 7000 zijn voor hun evenementen een samenwerking aangegaan met het Delftse bedrijf earproof. Voortaan zijn bij de evenementen van genoemde partijen tegen een geringe vergoeding oordoppen te koop voor eenmalig gebruik. De organisaties willen namelijk dat hun bezoekers kunnen blijven genieten van muziek, ook in de toekomst.

Goede gehoorbescherming doet niets af aan de concertbeleving en zorgt er wel voor dat je over tien jaar nog net zo kunt genieten van muziek als nu.

Regelmatige concertbezoekers hebben net als frequente danceparty bezoekers, motorrijders en MP3 beluisteraars te maken met geluidsniveaus die een negatief effect op het gehoor kunnen hebben. De organisatoren zorgen er al jaren voor dat de gestelde norm van maximaal 105 dB niet wordt overschreden. Als er geen geluidsnorm door de locatie wordt gesteld, gaat Mojo Concerts uit van de lagere dB norm van 103.

Er is gekozen voor earproof, omdat het bedrijf al jaren actief is in de voorlichting naar bezoekers over het belang van oorbescherming en een goede kennis heeft opgebouwd van het grote scala van beschikbare oordoppen. earproof heeft daarnaast al enkele pilots gedaan ondermeer tijdens het North Sea Jazz festival. Er is gekozen voor een oordop die de beste combinatie biedt van demping en draagcomfort tegen een geringe prijs.

Om bezoekers te wijzen op de beschikbare oordoppen heeft het creatief bureau 'The Stone Twins' een mediacampagne ontwikkeld. Door middel van posters met pakkende teksten en een opvallende vormgeving worden bezoekers geprikkeld om gebruik te maken van de beschikbare gehoorbescherming. Dit bureau heeft eerder internationale campagnes voor ondermeer Adidas, IKEA en Levi's gemaakt.

Bron: doof.nl