Image Petra (24 jaar) vertelt: “Na een aantal jaren in de zorg gewerkt te hebben, stapte ik over naar een loopbaan bij Beter Horen. Ik ben audicien in opleiding. En slechthorend! Dat zorgt voor bijzonder contact met onze klanten.” Herkenning. "Een tijdje geleden vroeg een klant of mijn hoortoestel voor de show was. Nee hoor, ik ben echt slechthorend! Soms heb ik de hulp van een

collega nodig, omdat ik iets niet goed kan horen. Maar dat is nooit een probleem. De meeste klanten reageren zelfs erg positief. Ze weten dat ik in de praktijk zelf heb ervaren wat zij doormaken. ‘Jij weet precies waar ik het over heb’, zeggen ze dan. Dat klopt, en dat maakt het contact met klanten extra leuk."

Eerlijk en open
"Ik ben al mijn hele leven slechthorend, maar ik heb gewoon een reguliere schoolopleiding gevolgd. Mijn ouders hebben nooit overwogen om me naar een speciale school voor slechthorenden te sturen. Mijn moeder was altijd heel eerlijk en open over mijn slechte oren. Daar reageerde de school heel goed op. Ik ben gelukkig ook nooit gepest. Door mijn slechthorendheid moest ik later alleen wel van het vwo naar de havo overstappen. Ik wilde de luistertoetsen bij de talen vermijden. Dat zou ik nooit halen, dat wist ik van tevoren."

Werken bij Beter Horen
"Ik ben van plan nog heel lang bij Beter Horen te werken. Het bevalt mij er prima. De service staat hier hoog in het vaandel, en ik weet uit eigen ervaring hoe belangrijk dat is. Zo kunnen slechthorende kinderen niet op elk gewenst tijdstip op komen draven. Beter Horen houdt daar rekening mee. En we denken mee met de klant. Als we zien dat de oorstukjes aan vervanging toe zijn, dan lossen we dat meteen op. Ook al kwam de klant alleen voor een schoonmaaksetje."

Nieuwe website
Wist u dat de website van Beter Horen onlangs vernieuwd is? Bezoek www.beterhoren.nl en laat u verrassen.

Bron: doof.nl